§ 1
Zakres
- Niniejszy Regulamin dotyczy nabywania biletów autokarowych za pośrednictwem strony www i dokonywania płatności za ten zakup przy użyciu kart płatniczych.
§ 2
Definicje
- Użytkownik końcowy - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z serwisu bilet on-line w celu dokonania zakupu biletu autokarowego.
- Przewoźnik - wybrana przez Użytkownika końcowego firma zajmująca się transportem autokarowym osób fizycznych.
- Strony transakcyjne - strony internetowe serwisu bilet on- line umożliwiające zakup biletów autokarowych przez internet.
- Umowa - umowa przewozu zawierana przez Użytkownika końcowego z Przewoźnikiem (zwanych łącznie stronami) w trakcie procesu sprzedaży biletu.
- Regulamin korzystania z serwisu - którego akceptacja następuje w trakcie procesu sprzedaży biletu.
- Numer GID rezerwacji - unikalny numer nadawany przez system rezerwacyjny VoyagerBus.
- Umowne warunki przewozu - szczegółowe warunki określone przez Przewoźnika dotyczące bezpośrednio przewozu - m.in. ważności biletu, możliwości dokonywania zmian terminu podróży i rezygnacji z przejazdu, warunków przewozu bagażu, praw i obowiązków zarówno Przewoźnika jak i Pasażera.
§ 3
Rezerwacja, zakup i otrzymanie biletu autokarowego
- Użytkownik końcowy za pośrednictwem stron transakcyjnych dokonuje rezerwacji biletu autokarowego na wybrane przez siebie połączenie.
- Warunkiem dokonania rezerwacji jest prawidłowe wypełnienie przez Użytkownika końcowego kwestionariusza osobowego, a także akceptacja Umownych warunków przewozu oraz niniejszego regulaminu.
- Zakup biletu autokarowego następuje po naciśnięciu klawisza "KUP BILET" znajdującego się na stronie transakcyjnej, a następnie zapłaceniu pełnej kwoty biletu poprzez jeden z oferowanych systemów płatności.
- Użytkownik końcowy ma 15 minut na skuteczne przeprowadzenie transakcji. W przypadku przekroczenia tego limitu czasowego rezerwacja zostanie usunięta automatycznie.
- Płatności kartą są obsługiwane przez serwer eCard S.A., który zapewnia bezpieczną realizację transakcji. W momencie zakupu karta płatnicza o numerach podanych przez Użytkownika końcowego zostaje obciążona kwotą stanowiącą równowartość należności za bilet autokarowy. W przypadku braku możliwości zablokowania należności na karcie płatniczej rezerwacja nie zostaje potwierdzona.
- Aby dokonać płatności przelewem elektronicznym, należy posiadać konto w jednym z wymienionych serwisów banków, a także kwotę stanowiącą równowartość należności za bilet autokarowy. Rachunek zostaje obciążone natychmiast po dokonaniu zakupu biletu.
- Osoba płacąca za bilety autokarowe nie musi być pasażerem.
- W przypadku, gdy waluta rozliczeniowa karty płatniczej nie jest walutą polską, wskutek przeliczenia i różnic kursowych między bankami kwota pobrana może nieznacznie różnić się od ceny biletu.
- Wszystkie transakcje z powyższymi systemami płatności są rozliczane przez firmę Voyager.com Sp. z o.o. obsługującą serwis "bilet on-line"
- Po spełnieniu warunków określonych w pkt. 2 i 3 Użytkownik końcowy drukuje z przeglądarki internetowej bilet na białej kartce A4.
- Dokonanie zakupu biletu autokarowego za pośrednictwem serwisu "bilet on- line" jest jednoznaczne z akceptacją Umownych warunków przewozu, w tym warunków określających i opisujących szczegółowo cenę biletu oraz opłaty manipulacyjne pobierane w przypadku dokonywania zmian terminu przejazdu, rezygnacji z podróży i zwrotu biletu.
- Przy zwrocie biletu zakupionego elektronicznie występuje dodatkowa opłata manipulacyjna w wys.5.5% brutto wartości biletu, o którą będzie pomniejszona kwota zwrotu dla klienta wynikająca z umownych warunków przewozu, powstała w wyniku użytkowania stron transakcyjnych.
- Wszystkie operacje na biletach (zwrot, zmiany, zamknięcie biletu) powinny być wykonane poprzez serwis internetowy, na którym dokonano zakupu biletu lub na stronie www.voyager.pl.
§ 4
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Użytkownika końcowego jest Przewoźnik. Powyższe dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji Umowy.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Użytkownikowi końcowemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych . W celu poprawienia danych osobowych Użytkownik końcowy powinien skontaktować się e-mailem na adres właściciela serwisu.
§ 5
Prawa i obowiązki stron
- Użytkownik końcowy zobowiązany jest:
- korzystać ze stron transakcyjnych zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami,
- nie przenosić praw wynikających z zawarcia umowy na osoby trzecie,
- pokryć przy zwrocie biletu zakupionego elektronicznie dodatkowe koszty w wys. 5.5% powstałe w wyniku użytkowania stron transakcyjnych,
- podać prawdziwe dane osobowe i te dotyczące płatności kartą,
- nie wykorzystywać stron transakcyjnych w celu dokonania nieprawdziwych lub fałszywych rezerwacji, ani jakichkolwiek innych czynów niedozwolonych
- Użytkownik końcowy oświadcza, że wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania ze stron transakcyjnych są prawdziwe i zgodne z jego najlepszą wiedzą.
- Użytkownikowi końcowemu przysługuje prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej. W tym celu powinien skontaktować się z właścicielem serwisu za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. Użytkownik końcowy jest zobowiązany do dostarczenia wszelkich informacji i dokumentacji dotyczących składanej reklamacji.
- Przewoźnik ma prawo odstąpić od umowy w przypadku naruszenia przez Użytkownika końcowego niniejszego Regulaminu, w szczególności podania nieprawidłowych danych osobowych bądź danych dotyczących karty płatniczej.
- Użytkownik końcowy oświadcza, że znane mu są konsekwencje cywilnoprawne i prawnokarne działań niezgodnych z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, oraz przyjmuje do wiadomości, że o działaniach mających znamiona czynu zagrożonego przez ustawę (hacking, oszustwo itp.) będą informowane właściwe organy ochrony prawa, co nie wyłącza dochodzenia naprawienia szkody na drodze cywilnej.
§ 6
Reklamacje
- Użytkownik końcowy zobowiązany jest zgłosić ewentualną reklamację za nieprawidłowe wykonanie usługi przewozowej do Przewoźnika na piśmie w terminie zgodnym z warunkami przewozu. Równocześnie zobligowany jest w terminie do 14 dni od zaistnienia przyczyny reklamacji zgłosić ją również na adres: reklamacje@voyager.pl.
W przypadku przekroczenia tego terminu, Voyager.com nie będzie uczestniczył w procesie reklamacyjnym pomiędzy Klientem końcowym a Przewoźnikiem.